Somnade och hemskt onödig dag!

Igårkväll ville min syster att jag skulle ligga i hennes säng med henne tills hon somnade.
Så det gjorde jag. Men jag råkade också somna.
Jag vaknade sedan klockan 01.30, och då tyckte jag att det inte var någon idé att skriva något inlägg.

Skoldagen idag var nog den mest onödiga dagen jag har varit med om. Jag och 5 andra kände oss väldigt orättvist behandlade.
Vi började klockan 9.40 som vanligt, men den första lektionen skulle vi ha en vikarie eftersom Henrik skulle vara med på någon anställningsintervju för att vi ska få en ny rektor.
Henrik sitter med i facket i skolan, så han är med och bestämmer rektor.
Så på No:n hade vi en vikarie som också hette Henrik. Han var lite konstig. Men jag lyssnade inte så mycket på vad han sa, utan jag jobbade vidare i boken.
Nästa lektion var So. Då var våran riktiga lärare Henrik helt plötsligt tillbaka i skolan, och va vikarie för Olov, som är våran SO lärare.
Efter lunch hade 100 minuter matte, men då skulle Henrik vara på intervjuer igen, så vi skulle ha den andra Henrik istället.
Men nu kommer en av de irriterande sakerna.
Marin, alltså varan pararellklass, har också matte efter lunch. Lika många minuter som oss, men med en annan lärare som heter Monwar.
Monwar skulle iväg på något möte, så Marin fick uppgifter så att dom kunde gå hem, medan vi måste sitta på lektion med vikarien Henrik.
Och helt plötsligt under lektionen med Henrik kollar jag bak, och då är vi bara 6 personer kvar i klassrummet! Alla andra drog. Från att ha varit typ 15 pers. Jag vet, det är ganska lite. Vissa kom inte änns till den lektionen.
Efter matten har vi klassråd, och då var vi 6 personer tvungna att stanna kvar.
Jätte orättvist  tycker jag!
Aldrig mer!
Det är alltid vi 6 personer som är kvar och sköter oss, men vad får vi för belöning för det? Inget.
Nu tycker väll vissa att "Men ni lär er något i alla fall." Men det är det vi inte gör.
Man gör ju inte något speciellt nyttigt på klassråden eller när man har vikarie.
USCH för det här dagen!
Nej, nu måste jag plugga franska, so och nationella.
Ses ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0